Povinně zveřejnované informace
1. Oficiální název:
Obec Boršice u Blatnice
2. Důvod a způsob založení:
Obec Boršice u Blatnice je územním samosprávným celkem, který se řídí Ústavou České republiky a zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů. Je právnickou osobou s právní subjektivitou, má vlastní majetek a vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.
3. Organizační struktura:
Obec Boršice u Blatnice má volené Zastupitelstvo obce, starostu a místostarostu. Zastupitelstvo obce zřídilo výbory finanční a kontrolní.
4. Kontaktní spojení:
Obecní úřad Boršice u Blatnice
687 63 Boršice u Blatnice 157
telefon: + 420 572 582 712
ID datové schránky: 2eebfdr
Elektronická podatelna: matrika@obecborsiceublatnice.cz
- starosta@obecborsiceublatnice.cz
- ucetni@obecborsiceublatnice.cz
Úřední hodiny:
Pondělí | 7:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 |
Úterý | 7:00 - 13:00 | |
Středa | 7:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 |
Čtvrtek | 7:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00 |
Pátek | 7:00 - 13:00 |
5. Případné platby můžete poukázat:
Bankovní spojení pro všechny v úvahu připadající platby od veřejnosti: číslo účtu: 9320721/0100 banka: Komerční banka
6. IČ:
Identifikační číslo organizace: 00290815
7. DIČ:
DIČ: CZ00290815
8. Dokumenty:
9. Žádosti o informace:
Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb. Obecní úřad Boršice u Blatnice je podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, povinen poskytovat informace vztahující se k jeho působnosti, pokud není zvláštním právním předpisem stanoveno jinak.
Informace se poskytují jejich zveřejněním nebo na základě žádosti. Žadatelem o informaci může být každá fyzická nebo právnická osoba. Žádost o poskytnutí informace je podána dnem,kdy byla na obecní úřad doručena.
Žádost o informace lze podat těmito způsoby:- telefonicky – u tohoto způsobu podání musí žadatel uvést své identifikační údaje, pokud je neuvede, nepovažuje se telefonát za podání a žádost se odloží (nevyřídí)
- ústně – osobně
- písemně na adresu Obecní úřad, Boršice u Blatnice 157, 687 63 Boršice u Blatnice, (rozumí se též faxem, elektronicky na borsice.blatnice@seznam.cz nebo prostřednictvím datové schránky)
- emailem
- elektronickým podáním
Pokud žadatel o informace (žádající telefonicky nebo osobně) nebude spokojen s rozsahem a kvalitou poskytnuté informace, je potřeba podat žádost písemně. U písemného podání musí být zřejmé, komu je určeno a kdo jej činí (přesná adresa příjemce a odesílatele). Pokud tyto údaje písemná žádost neobsahuje, žádost se odloží.
Informace se neposkytují v případech, kdy se týkají:- utajovaných skutečností
- obchodního tajemství
- důvěrnosti majetkových poměrů
- duševního vlastnictví
- informace vztahující se výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům
- informace dosud nerozhodnuté
- byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá
- ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích
- by tím byla porušena ochrana duševního vlastnictví
Žádost o informace je možno podat v podatelně Obecního úřadu Boršice u Blatnice, tam vás pak mohou odkázat přímo na pověřené pracovníky úřadu, též je možno požádat v případech, kdy se obracíme přímo na starostu, či vedení obce, pověřené pracovníky sekretariátu starosty. právo na informace je zakotveno v Listině základních práv a svobod,v článku 17 Podmínky a způsob poskytování informací státními orgány a orgány územní samosprávy stanoví zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
- Žadatelem o informaci může být každá fyzická či právnická osoba.
- Žadatel nemusí prokazovat ani sdělovat právní či jiný zájem na sdělení informace.
- Obecní úřad Boršice u Blatnice je povinen poskytovat informace vztahující se k jeho oblasti působnosti.
10. Příjem žádostí a dalších podání:
Povinnosti a postup při vyřizování žádosti o poskytování informací: ústní a písemná podání žádosti vyřizují volení zástupci
11. Opravné prostředky:
Odvolání:
Proti rozhodnutí obce o odmítnutí žádosti lze podat odvolání.
Obec předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů
ode dne doručení odvolání. Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne
předložení odvolání obcí. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovních dnů ode
dne doručení rozkladu obci.
Lhůtu nelze prodloužit. Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle
zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti.
Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí
obce o odmítnutí žádosti obci nařídí požadované informace poskytnout.
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace:
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen „stížnost“) může podat žadatel:- který nesouhlasí s vyřízením žádosti odkazem na již zveřejněnou informaci, trvá na přímém poskytnutí informace obec mu ji neposkytla
- kterému po uplynutí lhůty 15 dnů, případně prodloužené lhůty 15 + 10 dnů nebyla poskytnuta informace, předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí
- který nesouhlasí s výší úhrady za poskytnutí informace. Stížnost lze podat písemně nebo ústně. Je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní obec písemný záznam.
- doručení sdělení o již zveřejněné informaci
- doručení sdělení, že požadované informace se nevztahují k působnosti obce (odložení žádosti)
- oznámení o výši úhrady za informace před jejich poskytnutím
- uplynutí lhůty pro poskytnutí informace (15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění),případně prodloužení lhůty o 10 dní ze závažných důvodů. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
Obec předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
12. Formuláře:
Formuláře ke stažení najdete na stránkách Ministerstva vnitra ČR nebo osobně na úřadě.
13. Návody na řešení nejrůznějších životních situací:
postupy pro řešení životních situací portal.gov.cz/portal/obcan
14. Nejdůležitější předpisy:
Přístup k předpisům obsažených ve sbírce zákonů je každému umožněn v úředních hodinách na OÚ Boršice u Blatnice, kde do nich může každý nahlédnout.
Nařízení Obce Boršice u Blatnice, kterým se vydává TRŽNÍ ŘÁD
Obecně závazná vyhláška obce Boršice u Blatnice, kterou se vydává požární řád obce
Obecně závazná vyhláška obce Boršice u Blatnice pro pohyb psů na veřejném prostranství
Řád veřejného pohřebiště obce Boršice u Blatnice
OZV 11/2023 - Obecně závazná vyhláška obce Boršice u Blatnice o místním poplatku ze psů
15. Sazebník úhrad za poskytování informací:
Sazebník úhrad za poskytování informací zde.
16. Poskytnuté informace dle zák. 106/1999 Sb.:
- 01/106/2024 (OUBB-842/2024) - poskytnutí informací ze dne 04.10.2024
- č.j. 242/2023 - poskytnutí informací ze dne 09.03.2023
- č.j. 238/2022 - poskytnutí informací ze dne 19.04.2022
- č.j. 231/2022 - poskytnutí informací ze dne 11.04.2022
- č.j. 217/2022 - poskytnutí informací ze dne 11.04.2022
- č.j. 14/2022 - poskytnutí informací ze dne 10.01.2022
- č.j. 251/2021 - poskytnutí informací ze dne 30.03.2021
- č.j. 400/2019 - poskytnutí informací ze dne 19.08.2019
- č.j. 400/2017 - poskytnutí informací ze dne 21.08.2017
- č.j. 394/2017 - poskytnutí informací ze dne 10.08.2017
- č.j. 336/2017 - poskytnutí informací ze dne 04.07.2017
- č.j. 300/2017 - poskytnutí informací ze dne 26.06.2017
- č.j. 161/2017 - poskytnutí informací ze dne 27.03.2017
- č.j. 112/2017 - poskytnutí informací ze dne 27.02.2017
- 01/106/2024 (OUBB-835/2024) - žádost ze dne 03.10.2024
- č.j. 242/2023 - žádost ze dne 09.03.2023
- č.j. 238/2022 - žádost ze dne 07.04.2022
- č.j. 231/2022 - žádost ze dne 06.04.2022
- č.j. 217/2022 - žádost ze dne 01.04.2022
- č.j. 14/2022 - žádost ze dne 06.01.2022
- č.j. 251/2021 - žádost ze dne 24.03.2021
- č.j. 519/2016 - žádost ze dne 10.10.2016
- č.j. 130/2016 - žádost ze dne 16.02.2016
- č.j. 54/2016 - žádost ze dne 04.02.2016
- č.j. 219/2015 - žádost ze dne 28.04.2015
- č.j. 19/2015 - žádost ze dne 12.01.2015
- č.j. 128/2014 - žádost ze dne 25.03.2014
- č.j. 429/2013 - žádost ze dne 04.11.2013
- č.j. 283/2013 - žádost ze dne 10.07.2013
17. Vzory licenčních smluv:
Licenční smlouvy nejsou poskytovány.
18. Výroční zprávy podle zákona 106/1999 Sb.:
Výroční zpráva za rok 2014 - úplné znění v PDF
Výroční zpráva za rok 2015 - úplné znění v PDF
Výroční zpráva za rok 2016 - úplné znění v PDF
Výroční zpráva za rok 2017 - úplné znění v PDF
Výroční zpráva za rok 2018 - úplné znění v PDF
Výroční zpráva za rok 2019 - úplné znění v PDF
Výroční zpráva za rok 2020 - úplné znění v PDF
Výroční zpráva za rok 2021 - úplné znění v PDF
Výroční zpráva za rok 2022 - úplné znění v PDF
19. Program rozvoje obce